Hoe ziet Nederland er over 30 jaar uit?

09/07/2019

Eind juni presenteerde minister Kajsa Ollongren het ontwerp van de Nationale Omgevingsvisie (NOVI) tijdens een feestelijke kick off in Expo Haarlemmermeer. Hiermee geeft het Rijk een langetermijnvisie op de toekomst en de ontwikkeling van de leefomgeving in Nederland. Een inspirerend evenement waarvoor wij in samenwerking met Zootz de inhoudelijke invulling en LinkedIn-campagne verzorgden. 

Hoe gaan we om met belangrijke opgaven zoals klimaatveranderingen, de energietransitie, bereikbaarheid en woningtekort? Het ontwerp van de NOVI vormt vanaf begin juni de basis voor een maatschappelijk debat over de ruimtelijke inrichting en de kwaliteit van de leefomgeving in Nederland. Meer dan 400 beleidsmakers en experts kwamen naar de Expohal Haarlemmermeer voor de kick-off. De dag werd afgetrapt met een documentaire over de #NOVI, waarna een inspirerende talkshow volgde onder leiding van Johan Overdevest en sprekers zoals klimaatspijbelaar Stijn Warmenhoven, jongeren van Youth for Climate en cranberryboer Bart Crouwers. Het middagprogramma stond in het teken van geslaagde projecten, discussies in de toekomsttheaters, ontspanning en lekker eten.

In aanloop naar het lanceringsevent ontwikkelden we samen met Zootz een LinkedIn-campagne waarmee we professionele doelgroepen zoals landschapsarchitecten verder informeerden over de prioriteiten en afwegingen van de NOVI.