Internationale Vrouwendag: Pay it forward!

16/03/2016

“We gaan het hebben over geld, over doekoe, over financiële onafhankelijkheid en hoe gaan vrouwen met geld om?” Zo trapte stand up artiest Soundos El Ahmadi de viering van Internationale Vrouwendag in Den Haag af. Ruim 900 vrouwen en mannen kwamen bijeen in de Haagse Hogeschool.

Centraal thema dit jaar was ‘Pay it forward’ het belang van het doorgeven van ervaringen, gebruiken, normen en waarden aan volgende generaties.

Onder leiding van Soundos gingen onder andere cardioloog Harriette Verwey en RTL-presentator Diana Matroos met elkaar in discussie over economische zelfstandigheid en de rol van vrouwen binnen het gezin.

Handige workshops en bekende bloggers

Het werd een gezellige middag met inspirerende sprekers, handige workshops over bijvoorbeeld het starten van een eigen bedrijf en een markt met creatieve Haagse ondernemers. Veel belangstelling was er voor de lezing van de Pakistaanse mensenrechtenactivist Iffat Rose Gill en Nederlands bekendste modeblogger Anna Nooshin. Bezoekers stonden in de rij voor het laten maken van de perfecte profielfoto voor LinkedIn. Een enkele man waagde zich aan de spoedcursus haarvlechten voor mannen. 

Organisatie en social media campagne

Lindblom bedacht het thema en het concept voor de dag en was verantwoordelijk voor de uitvoering van het event. Voor de ontwikkeling en uitvoering van de social media campagne, huisstijl en projectwebsite werkten wij samen met Twiet Creative Marketing. Belangrijk onderdeel van de campagne vormde de Facebook-pagina met filmpjes van vrouwen die vertelden over hun supervrouw/man. Met het oog op de grote belangstelling hebben we er ook voor gezorgd dat het event op Twitter live was te volgen via Periscope.

 

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.