Hackathon for Peace, Justice & Security

PR & social media

 

In 2018 en 2019 organiseerde de gemeente Den Haag de Hackathon for Peace, Justice & Security. Honderden techtalenten trokken naar de stad werden tijdens de hackathon uitgedaagd om met slimme oplossingen - op het gebied van big data en A.I. - het verschil te kunnen maken bij de bestrijding van rampen, nepnieuws en internationaal onrecht. Het evenement laat zien dat Den Haag dé plek is waar techtalent werkt aan innovatieve oplossingen voor een betere wereld. Een stad die samen met corporates, scale-ups, startups en ngo’s digitale vraagstukken op het gebied van vrede en recht aanpakt. In opdracht van de gemeente verzorgde Lindblom beide jaren de publiciteit en in 2018 de contentcreatie.

 
 

In 2018 en 2019 organiseerde de gemeente Den Haag en het Data Science Initiative de Hackathon for Peace, Justice & Security. Honderden techtalenten trokken naar de stad werden tijdens de hackathon uitgedaagd om met slimme oplossingen - op het gebied van big data en A.I. - het verschil te kunnen maken bij de bestrijding van rampen, nepnieuws en internationaal onrecht. Het evenement laat zien dat Den Haag dé plek is waar techtalent werkt aan innovatieve oplossingen voor een betere wereld. Een stad die samen met corporates, scale-ups, startups en ngo’s digitale vraagstukken op het gebied van vrede en recht aanpakt. In opdracht van de gemeente verzorgde Lindblom beide jaren de publiciteit en in 2018 de contentcreatie.

 
 

Tech Hub for Good


De hackathon 2019 vond plaats in SOZA, het voormalige ministerie van Sociale Zaken. The Hague Tech verhuisde, kort voordat de hackathon plaatsvond, naar deze locatie. Lindblom greep de hackathon, de ontwikkeling van de IT/security campus in Den Haag en de verhuizing van The Hague Tech aan om het verhaal van Den Haag als internationale ‘tech hub for good’ in de etalage te zetten. Onze aanpak leverde publicaties en items op in diverse regionale en nationale media, waaronder een interview op BNR.
 
 

Creatieve content


In 2018 creëerde we in korte tijd creatieve content voor de kanalen van het Data Science Initiative om de social buzz rondom het evenement te vergroten. Daarbij focusten we ons met name op de verhalen van de juryleden, mentoren en de verschillende challenges van onder meer het Rode Kruis en de NAVO.
 
 

Geïnteresseerd?


Organiseer je een conferentie of een kleiner evenement en wil je de publiciteit zoeken of jouw verhaal vertellen in de vorm van creatieve (social media) content?